Κυριακή 27 Ιουλίου 2008

Τι κρύβει ο δολοφόνος?

Κλείνει αύριο το πρωί επισήμως για την αστυνομία η υπόθεση της στυγερής δολοφονίας του ηθοποιού Νίκου Σεργιανόπουλου αφού με ατράνταχτο στοιχείο το ματωμένο πελματικό αποτύπωμα που τον ανάγκασε τελικά να ομολογήσει, ο 30χρονος Γεωργιανός θα οδηγηθεί ενώπιον της ανακρίτριας.

Ταυτόχρονα όμως, στο θρίλερ του εγκλήματος που συγκλόνισε το πανελλήνιο ανοίγει ένας νέος κύκλος αφού συμβαίνει το παράδοξο να έχει εξιχνιαστεί η υπόθεση, αλλά να εξακολουθούν να παραμένουν αναπάντητα ορισμένα «καυτά» ερωτήματα. Οι διωκτικές αρχές έφτασαν, όπως προκύπτει, στον David A. Murtikneli μέσω της συλλογής πληθώρας μαρτυριών και στοιχείων, με ισχυρότερο όλων το αποτύπωμα του ποδιού του που βρέθηκε στον τόπο του εγκλήματος. Ομως εκείνος, μόλις είδε ότι δεν έχει οδό διαφυγής, ομολόγησε την πράξη του και στη συνέχεια άρχισε να «απαγγέλλει» στους αστυνομικούς της Ασφάλειας το «ποίημά» του που τόσες μέρες προφανώς κατασκεύαζε μέσα στο άρρωστο μυαλό του. Επεσε όμως σε αντιφάσεις δημιουργώντας μεγαλύτερα κενά στην ιστορία, με συνέπεια, όπως ισχυρίζονται έγκριτοι νομικοί και αστυνομικοί χειριστές ανάλογων υποθέσεων, να διαφαίνεται ότι πίσω από αυτή την απλοϊκή εκδοχή που παρουσίασε κρύβεται κάτι άλλο. Το βάρος λοιπόν τώρα που πέφτει στις δικαστικές αρχές είναι να φωτιστούν όλα τα σκοτεινά σημεία, να αποκαλυφθούν όλα όσα έκρυψε από τους αστυνομικούς ο κατηγορούμενος και να συμπληρωθούν τα κενά.

Σημαντική αντίφαση θεωρείται η προσπάθεια του πρώην πυγμάχου δολοφόνου να παρουσιάσει την εικόνα του θύματος. Ενός προσβεβλημένου ατόμου που... προσβάλλεται και παθαίνει αμόκ σκοτώνοντας με 21 μαχαιριές το πρόσωπο που τον απείλησε και τον έφτασε στο σημείο να ξεπεράσει τα όριά του. Ακόμη όμως και αν είναι έτσι, σε αντίστοιχες περιπτώσεις, οι δράστες υπόκεινται σοκ, όπως λένε οι ψυχολόγοι, ααπό το αίμα που εκτοξεύεται και σταματούν. «Τόσες μαχαιριές είναι υπερβολικά πολλές» μας είπε επιστήμονας και μας άφησε να βγάλουμε μόνοι μας τα συμπεράσματά μας.

Παράλληλα, και τα όσα περιέγραψε πως έκανε μετά το έγκλημα δεν ταιριάζουν με την εικόνα ατόμου που βρίσκεται σε παροξυσμό. Ενώ δηλαδή έχει μπροστά του τον κατασφαγμένο ηθοποιό, βουτηγμένο μέσα σε μια λίμνη αίματος, εκείνος αντέδρασε ψύχραιμα κι επιχείρησε να εξαφανίσει τα ίχνη του στο διαμέρισμα για να παραπλανήσει τους ερευνητές. Επλυνε το μαχαίρι στο λουτρό -το έκρυψε όμως με πετσέτες μέσα σε συρτάρι της κουζίνας- και ακολούθως αναστάτωσε τις ντουλάπες και τα συρτάρια για να φαίνεται σαν να έγινε από ληστή η δολοφονία.

Ισχυρίζεται ότι ένιωσε πως ξεγελάστηκε από τον Σεργιανόπουλο αφού δήθεν του είπε ότι θα διασκέδαζαν με γυναίκες. Δεν εξήγησε όμως επαρκώς πώς πείστηκε από τον ηθοποιό να τον ακολουθήσει από την πλατεία Βικτωρίας -όπου, όπως είπε, περίμενε ταξί για να πάει στη δουλειά του- τη στιγμή μάλιστα που, όπως ομολόγησε ο ίδιος, ο ζεν πρεμιέ τού πρότεινε να κάνουν χρήση κοκαΐνης μέσα στο αυτοκίνητό του και μετά να πάνε σπίτι του.

Αρνείται ότι πήγαινε με άνδρες, όμως οι αστυνομικοί με στοιχεία που συγκέντρωσαν μετά τη σύλληψή του λένε ότι γνωρίζουν ότι «ψωνιζόταν» αφού, όπως ισχυρίζονται, εντόπισαν δύο τουλάχιστον άτομα που είχαν συνευρεθεί σεξουαλικά μαζί του επί πληρωμή.

Δήλωσε αρχικά ότι ήξερε πως πήγαινε με γνωστό ηθοποιό αφού, όπως δήλωσε στους αστυνομικούς, τον είχε δει στην τηλεόραση, όμως μετά άρχισε να ισχυρίζεται πως δεν γνώριζε με ποιον είχε να κάνει, ότι πήγαινε πρώτη φορά μαζί του και ότι συνειδητοποίησε πως επρόκειτο για σημαντικό άτομο από την έκταση που πήρε στα μέσα η δολοφονία του. Από την εξέτασή του όμως προκύπτουν εύλογα ερωτήματα καθώς αναφερόμενος στους χώρους του σπιτιού, τους περιέγραψε στους αστυνομικούς με τέτοιες λεπτομέρειες -όπως για παράδειγμα έναν πίνακα στο σαλόνι- που λίγοι θα μπορούσαν να κάνουν. Μήπως είχε ξαναπάει στο ρετιρέ της οδού Μετεώρων;

Ξενίζει τέλος το γεγονός ότι, ενώ αντιλαμβάνεται -έστω κι εκ των υστέρων- ότι έχει εξαπολυθεί ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό του, αντί να κάνει αυτό που θα έκανε κάθε λογικό άτομο, να φύγει δηλαδή και να πάει στη χώρα του όπου βρίσκονται η γυναίκα και τα παιδιά του, παραμένει στην Αθήνα. Ανεξήγητο εξάλλου είναι ότι κρατά στο σπίτι όπου μένει για διάστημα πενήντα ημερών τα δύο laptop τα οποία και τον συνδέουν άμεσα με τη δολοφονία. Γιατί δεν τα πούλησε αμέσως όπως έκανε -πάντα κατά τους ισχυρισμούς του- με το κινητό του Σεργιανόπουλου; Από πού αντλούσε την πεποίθησή του ότι δεν θα έφταναν οι αστυνομικοί στον εντοπισμό του κι επιστρέφει στα στέκια όπου σύχναζε; Πώς ήταν τόσο σίγουρος ότι δεν κινδύνευε - όταν μάλιστα δεν είχε κάνει οτιδήποτε για να αλλάξει χαρακτηριστικά του προσώπου του, όπως τη μεγάλη μύτη του, που τον κάνουν να ξεχωρίζει;

Ερωτήματα πολλά, που ήρθαν να προστεθούν στο μακρύ κατάλογο που δημιούργησε η δολοφονία Σεργιανόπουλου από την πρώτη στιγμή, με συνέπεια, αν και το φονικό διαλευκάνθηκε από τις αστυνομικές αρχές, η υπόθεση να παραμένει ακόμη πάρα πολύ σκοτεινή...


ΜΑΝΟΣ ΤΣΑΛΔΑΡΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: